362 aspirantes para conformar a 12ª promoción do proxecto ESTALMAT-Galicia 2018

Actualizada: 04-06-2018 11:18

Un total de 362 estudantes de toda Galicia nacidos en 2005 e 2006 participaron este sábado na USC nas probas de selección dos 25 estudantes que formarán parte da 12ª promoción do Proxecto ESTALMAT-Galicia para a detección e estímulo do talento en matemáticas.

Os participantes foron 148 rapazas e 214 rapaces, o que supón un incremento da participación das mozas dun 6,8% respecto do pasado curso. Proceden de 72 localidades galegas diferentes, na súa maioría das provincias da Coruña (220) e Pontevedra (119), seguidas das de Lugo (9) e Ourense (14), tanto do ensino público (256) como do privado (106). Con este número de inscritos ESTALMAT-Galicia consolida a súa andaina dende 2007 e sobrepasa a media dos cinco últimos anos. Son así xa máis de 3.500 as e os estudantes que con 12 ou 13 anos teñen pasado pola Facultade nos últimos doce anos para facer a proba de selección. Con esta promoción sumarán un total de 300 mozas e mozos seleccionados para participar no programa de talentos matemáticos.

Durante a primeira parte da proba, as familias dos estudantes asistiron a unha sesión informativa sobre o proxecto na Facultade de Bioloxía a cargo do presidente do proxecto, Juan Viaño, e da súa coordinadora xeral, a tamén profesora do Departamento de Matemática Aplicada Elena Vázquez Cendón. A proba contou ademais coa colaboración dos profesores Marina Germiñás, Victor Pollán, Ángel Rodríguez Arós, Gonzalo Temperán, Enrique de la Torre, Pablo Gonzálz e das profesoras Sandra Díaz, Covadonga Rodríguez-Moldes, Cristina Aneiros, Teresa Otero, Trinidad Pérez, Miriam Mosquera e coa axuda do equipo administrativo do proxecto Ana Paz e Manuel Porto.

O proxecto
Con esta iniciativa trátase de detectar e prestar atención a nenos e nenas con talento que, en moitos casos, poden pasar inadvertidos ou quedar desatendidos nas esferas normais do ensino e da familia, desenvolvendo aspectos que permitan axudar a pensar en matemáticas,  resolver problemas e, en definitiva, gozar desta ciencia ao tempo que se detecta e canaliza o talento para mellor proveito da sociedade.

As actividades de Estalmat-Galicia terán lugar na Facultade de Matemáticas en sesións de 3 horas nas mañás dos sábados dos dous vindeiros cursos académicos (20 cada ano), con posibilidade de continuar un curso mais en Estalmat Pi (12 sesións). O equipo docente que atende aos estudantes seleccionados está formado por 50 profesores de matemáticas do ensino medio e das universidades galegas.

O Proxecto ESTALMAT-Galicia
O Proxecto ESTALMAT-Galicia forma parte do programa estatal implantado en varias comunidades autónomas. Conta co aval científico da Real Academia Española de Ciencias Exactas, Físicas e Naturais, da Consellería de Cultura,  Educación e Ordenación Universitaria, do Consejo Superior de Investigacións Científicas (CSIC) e contou ou conta co apoio económico da Fundación Española para la Ciencia y la Ingeniería, das Deputacións da Coruña e Lugo. Este ano contou asemade con financiamento do Consello Social da USC.

O proxecto está conectado tamén coas actividades da Olimpíada Matemática (Fase Galega e Española) e as actividades de divulgación da Asociación Galega de Profesores e Ensinantes de Matemáticas (AGAPEMA).